ב־29 למרץ 2016, נולדה מאיה שלי. מבית היולדות אספתי את מאיה שלי בב.מ.וו M5 שנת 1990, כי אמרתי שהנסיעה הראשונה של מאיה צריכה להיות במשהו מיוחד.

אתמול זו הייתה הנסיעה השנייה שלה ברכב. פחות עניין אותה שזו M5 והיא יותר התלהבה מזה שסיפרתי לה שזו המכונית הראשונה בה נסעה. וזה בסדר, אין לי בעיה שהיא לא תהיה חובבת אקסטרים מוטורי כמו אביה המאותגר־תבונה, כי אני ממש לא רוצה שתסתכן באיזושהי דרך. אבל אני כן מקווה שיבוא היום והיא תגיד לי שהוציאה את הרישיון המיוחל למשאית, כן גימל. אני יכול לכתוב את הסיבה, אבל מר פלרמן לא יסכים שהיא תופיע במגזין המודפס.

עכשיו, למה אני מספר לכם את כל זה? הסיבה העיקרית היא שהחזרנו את רכב המבחן בארוך הטווח וכעת יש לי צורך ברכב אישי. כמעט וקניתי שברולט ספארק, כי באמת שכרכב שני בבית אני לא צריך יותר מזה. ואז גם חשבתי, למה לא פיג'ו 106 ספורטיבית שהרי חלפיה זולים והיא פשוטה וזולה לאחזקה. ואז הפציעה עוד מחשבה, מדוע לא איזו ב.מ.וו קטנה קלסית מסדרת ה־02... אני איש מקולקל.



תפנית בעלילה
אבל מה, זה לא ממש רכב שני בבית, כי עבדכם הנאמן, שכאמור מאותגר־הבנה, דאג שבצי המשפחתי יהיו מכוניות נוספות. רגע, הנה משתנה נוסף — אף לא אחת מהן יכולה להיקרא 'נורמלית לשימוש משפחתי'. ואני ממש עדין בניסוח כאן. עכשיו הוסיפו לזה שאין לי זמן לנהוג בהן וקיבלתם עוד כאב ראש.

אתם יכולים לשאול את אורן, חבר שלי וראש מחלקת כלבייה בשב"ס, שמדי פעם לוקח מכונית ופשוט נוסע עמה לעבודה, רק בכדי שהן יזוזו קצת; לא בריא לרכב לעמוד ללא תזוזה. אתם מבינים, אני מכניס את המכוניות שלי לכלא, מרצוני. אז חשבתי לעצמי ואמרתי שמדוע לא לנסוע עם המכוניות שלי סופסוף ובכל נסיעה להשתמש במכונית אחרת. אז נכון, צריכת הדלק תהא גבוהה יותר, אך מצד שני — ככה הן יזוזו, ככה גם אני איהנה מהן, ככה גם תהיה לי פחות מכונית על הראש.

בא מהשוליים / חוזרים לשגרה
צילום: אוהד אלגוב

החלטה
אז בזמן הקרוב אני הולך להתנייד בסובארו אימפרזה GT אדומה וגם באותה ב.מ.וו סמי־אקזוטית שהוזכרה למעלה ומופיעה בצד. ובחיי שאלו המכוניות הכי נורמליות באוסף. אני מניח שאוכל לספר לכם איך זה לחיות עם מכוניות מיוחדות כרכבי יומיום. הן באחזקה והן בפחדים ובלבטים. והיי, זה לא שלא עשיתי את זה בעבר — הייתה לי אסקורט RS טורבו כזו, או מיני מינור משודרגת, אבל זה כשהייתי רווק, חתיך, שרירי, גבוה, עם עיניים כחולות. בעיקר הורס. אז אם אתם רואים אותן בכביש, אמרו שלום כמו בני אדם ואל תתפארו בתיבת ההילוכים האוטומטית שלכם כשסחבק נאבק במצמד מחוזק בפקקים הלא־נגמרים.

[email protected]